Moscow Baby!

Het begin van onze reis op dinsdagochtend vroeg naar het vliegveld van Düsseldorf.

Eenmaal onze bagage afgegeven bij de incheckbalie kunnen we nog even een laatste kopje koffie met onze familie drinken.

Nadat ik terug kom van het toilet zitten Carla en Jesse daar opeens.

Een aangename verrassing!

Na onze kopje koffie is het toch echt tijd om te gaan.

Hoe langer we wachten hoe vervelender het vertrek wordt.

Lopend richting de douane besef ik me wat we gaan doen. Het leek altijd zo onrealistisch maar toch gaat deze droom uitkomen.

We gaan het nu echt doen. Onze wereldreis gaat beginnen.

Na de tranen, kusjes en knuffels lopen we met z’n 2en door de douane.

Here we go!

Onze vlucht naar Moskou verloopt prima en ook de aankomst op het vliegveld verloopt goed.

Maar dan komen we terecht in het over verhitte Moskou met een kaartje van het metro stelsel en het hostel.

Pas dan beseffen we hoe groot de taal barrière hier is en dat we geen idee hebben welke metro we moeten nemen.

De backpacks zijn veel te zwaar, onze slaapzakken vallen er constant vanaf en daarnaast is de metro bom en bomvol.

We slagen er in het station te vinden waar we moeten zijn.

Eenmaal buiten slaat de hitte in ons gezicht.

Verdwaald met de kaart in onze handen staan we op straat, hongerig en geïrriteerd hopen we beide het hostel heel snel te vinden.

Een aardige Russin helpt ons een stukje op weg. Dat wij geen Russisch spreken en ook niet verstaan interesseert haar niet. Ze verteld vrolijk verder.

Mede dankzij haar zijn we 5 minuten later bij het hostel Godzillas.

Een gezellig en goed georganiseerd hostel.

De volgende dag begint onze site seeing.

Aangezien we ons niet zo heel erg goed hebben ingelezen weten we wel dat we graag het ‘ Disneyland’ toren gebouw willen zien.

Ontspannen lopen we door de stad richting het Rode Plein.

Het valt ons op dat er erg veel dure auto’s rond rijden in Moskou. Daarnaast zijn er ook veel bijpassende dure hotels waar deze auto’s geparkeerd staan inclusief chauffeur.

Onvoorstelbaar hoe groot het verschil is tussen de rijke en de armen.

De imposante gebouwen vliegen je om de oren.

Dit is Rusland.

Het rode plein ligt helaas voor een gedeelte open maar het uitzicht naar de Pokrovsky kathedraal is fantastisch.

De muren van het Kremlin leiden je naar deze prachtig gekleurde kathedraal die net buiten de versterkte stadskern ligt.

Met ons CZ pasje komen we als studenten binnen in de kathedraal.

Het is het proberen waard toch?

De kathedraal bestaat uit een aantal torens waarin hoge grote ruimtes en nauwe gangetjes verwerkt zijn. Het geeft een mysterieus gevoel doordat er in bepaalde ruimtes maar weinig licht naar binnen komt. De wand schilderingen zijn gedetailleerd en allemaal uit de hand geschilderd.

Na een biertje lopen we weer terug richting het hostel en eten we onderweg nog een Noodle soepje. Een 85 jarige Australiër onderbreekt ons gesprek en vraagt of we Nederlands zijn. Hij blijkt er 20 jaar gewoond te hebben en verstaat en spreekt nog best wel wat Nederlands. (Hopelijk niet ons gesprek van zo even geleden). Hij verteld mooie verhalen over zijn reizen van vroeger en nu.

Na ons biertje lopen we weer verder en gaan we lekker slapen in ons stapelbedje. Gelukkig zijn onze kamergenoten de hort op zodat we even een momentje voor ons zelf hebben.

De volgende dag staat in het teken van het Kremlin. Hier moet je wel wat voor over hebben. Een ticket bemachtigen duurt even en dan ook nog je bagage afgeven bij een zee container verbouwd als garderobe motiveert niet.

Ondertussen weten we dat de Russen niet het beste volk is als we het hebben over het organiseren van tours en toeristische trekpleisters.

Geld verdienen doen ze daarentegen wel.

Het CZ pasje deed helaas dit keer niet wat wij graag van het verlangde.

Het Kremlin bestaat voornamelijk uit kathedralen en paleizen.

Toeristen worden door het Kremlin geleid door behulp van politie agenten en dranghekken. Sommige gebouwen staan in de steigers en andere zijn niet toegankelijk maar toch was het zeer de moeite waard.

De versterkte kern van Moskou is voorzien van vele kathedralen met gouden daken op de torens, paleizen en een congrespaleis wat geheel buiten de toon valt door zijn jaren 60 architectuur.

Na 4 dagen Moskou vertrekken we met de trein naar Sint Petersburg!

Het  Venetië van het Noorden….

Xx

PS Zie facebook voor meerdere foto’s!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...